Pentru a folosi ratingul în favoarea ta, trebuie să știi care sunt cei 5 indicatori care compun ratingul final.
1. No show / Absență
- este raportul dintre numărul de ore lucrate și cele rezervate; când îți rezervi un interval orar, dar nu începi lucrul, cu alte cuvinte ești absent, îți scade ratingul
- valorează 25% din ratingul total, așadar este foarte important să lucrezi în orele rezervate
- cele mai multe beneficii le primesc riderii care au rata de no show cât mai mică, adică sunt colegii pe care te poți baza 😎
2. Peak Hours / Orele de vârf
- reprezintă numărul total de ore lucrate în intervalele orare de vârf
- orele de vârf sunt: cele de prânz 11-14 și cele de cină 18-21, adică momentele în care clienții au cea mai mare nevoie de mâncare și serviciile noastre sunt extrem de solicitate; sunt practic cele mai bune momente, cu cele mai mari câștiguri pentru rideri
- acest indicator valorează și 25% din ratingul total, așadar fă tot posibilul să îți rezervi ore mai ales în aceste intervale orare și asigură-te că le și respecți prin prezență
3. Orders Delivered / Comenzile livrate
- reprezintă totalul comenzilor livrate cu succes de către un rider, în ultimele 30 de zile
- acest indicator valorează 15% din ratingul total, iar pentru extra bacșiș asigură-te că demonstrezi întotdeauna profesionalism
- clienții vor aprecia dacă ești amabil și politicos
4. Refusal percentage / Comenzi refuzate
- este raportul dintre numărul de comenzi refuzate și numărul de comenzi care ți-au fost alocate în aplicație
- acest indicator valorează 20% din ratingul total, deci nu refuza comenzi decât dacă există un motiv bine întemeiat
Foarte important: poți refuza comenzi fără ca ratingul să îți fie afectat, atâta timp cât iei legătura cu chat support, iar ei vor realoca comanda respectivă – de exemplu, a fost o eroare și e prea departe de partener, cantitatea este prea mare, nu este gata la restaurant, nu se găsește în magazin, etc.
Poți refuza comenzi folosind butonul din aplicație, atenție însă, la a 3-a comandă refuzată vei fi scos din program pentru tot restul zilei.
5. Customer rating / Rating client
- este media tuturor evaluărilor primite de la clienți, în baza unor steluțe de la 1-5 acordate pentru profesionalism, politețe, rapiditate, comunicare
- unii clienții adaugă și comentarii la aceste evaluări
- acest indicator valorează 15% din ratingul total