Rating

Ce este ratingul?

Ratingul este oglinda activității tale. El indică performanțele tale, cu un punctaj de la 1 la 5.

  • 5 este cel mai bun (un rating cât mai aproape de 5 te poziționează în topul riderilor și îți oferă acces la beneficii suplimentare)
  • 1 este cel mai slab

În momentul angajării, riderii noi pornesc cu un rating mediu de 3.5 pentru a avea timp să învețe și să clarifice problemele care pot apărea.

Ratingul se actualizează în fiecare zi, în funcție de activitatea ta și de indicatorii specifici.

Care sunt indicatorii de rating?

Pentru a folosi ratingul în favoarea ta, trebuie să știi care sunt cei 5 indicatori care compun ratingul final.

1. No show / Absență

  • este raportul dintre numărul de ore lucrate și cele rezervate; când îți rezervi un interval orar, dar nu începi lucrul, cu alte cuvinte ești absent, îți scade ratingul
  • valorează 25% din ratingul total, așadar este foarte important să lucrezi în orele rezervate
  • cele mai multe beneficii le primesc riderii care au rata de no show cât mai mică, adică sunt colegii pe care te poți baza 😎

 

2. Peak Hours / Orele de vârf

  • reprezintă numărul total de ore lucrate în intervalele orare de vârf
  • orele de vârf sunt: cele de prânz 11-14 și cele de cină 18-21, adică momentele în care clienții au cea mai mare nevoie de mâncare și serviciile noastre sunt extrem de solicitate; sunt practic cele mai bune momente, cu cele mai mari câștiguri pentru rideri
  • acest indicator valorează și 25% din ratingul total, așadar fă tot posibilul să îți rezervi ore mai ales în aceste intervale orare și asigură-te că le și respecți prin prezență

 

3. Orders Delivered / Comenzile livrate

  • reprezintă totalul comenzilor livrate cu succes de către un rider, în ultimele 30 de zile
  • acest indicator valorează 15% din ratingul total, iar pentru extra bacșiș asigură-te că demonstrezi întotdeauna profesionalism
  • clienții vor aprecia dacă ești amabil și politicos

 

4. Refusal percentage / Comenzi refuzate

  • este raportul dintre numărul de comenzi refuzate și numărul de comenzi care ți-au fost alocate în aplicație
  • acest indicator valorează 20% din ratingul total, deci nu refuza comenzi decât dacă există un motiv bine întemeiat

Foarte important: poți refuza comenzi fără ca ratingul să îți fie afectat, atâta timp cât iei legătura cu chat support, iar ei vor realoca comanda respectivă – de exemplu, a fost o eroare și e prea departe de partener, cantitatea este prea mare, nu este gata la restaurant, nu se găsește în magazin, etc.

Poți refuza comenzi folosind butonul din aplicație, atenție însă, la a 3-a comandă refuzată vei fi scos din program pentru tot restul zilei.

 

5. Customer rating / Rating client

  • este media tuturor evaluărilor primite de la clienți, în baza unor steluțe de la 1-5 acordate pentru profesionalism, politețe, rapiditate, comunicare
  • unii clienții adaugă și comentarii la aceste evaluări
  • acest indicator valorează 15% din ratingul total

Ce fac dacă am probleme legate de rating?

Pentru orice problemă legată de rating, te rugăm să te adresezi angajatorului sau să ne scrii aici – la secțiunea Rider – Sesizări.